LKF vann kundkristallen – största ökning av antalet nöjda kunder!

(2019-02-08)

LKF vann Kundkristallen 2018

LKF vann Kundkristallen för ”största lyft service index”- största ökning av flest nöjda kunder i Sverige! 83% av våra hyresgäster är nöjda med oss. Kundnöjdheten var dessutom så hög att vi blev topp tre i Sverige när det kommer till bästa service.

- Det är otroligt roligt att vi vunnit Kundkristallen för att vi ökat kundnöjdheten så mycket och att våra kunder är så nöjda med vår service. Hela LKFs personal ska ha äran av detta pris – jag är mycket stolt att vara vd i ett bolag där kundnyttan är central för oss, säger Fredrik Millertson.

Ett exempel där kundkommunikation, service och samverkan är centralt är Linero, ett stadsutvecklingsprojekt som i högsta grad påverkar våra hyresgäster. Hyresgästernas omdöme i just Linero står för en av de största ökningarna i undersökningen gällande god service.

- Vi är många som arbetar med servicen och kundmöte i vår vardag i Linero, alla har en lika viktig roll – fastighetsarbetare, extern och intern hantverkare, tekniker, ombyggnadssamordnare, centrala felanmälan, uthyrare och lokalvårdare, sist men inte minst vår kundtjänst, säger Rikard Nilsson, områdesvärd i Linero.

- Linero är ett gott exempel där kundnöjdheten ökat mycket, men även Rådhusrätten och Klostergården har ökat, säger Fredrik Millertson.

- Men det är hela LKF som ska ha äran åt vinsten – i princip alla områden har ökat i kundservicen. Nu ska vi fira, förvalta de fina omdömena och bli ännu bättre nästa gång vi mäter vår kundnöjdhet, avslutar Fredrik Millertson.

Se när våra kollegor berättar om ökad kundnöjdhet i Linero

Kundkristallen är en årlig utmärkelse som AktivBo har jämfört vårt resultat med 20 andra bostadsbolag i Sverige som har mer än 9 000 lägenheter. LKF vann i Kundkristallen i kategorin Största lyft serviceindex tillsammans.



Kontakta oss

Mottagare
[namn] - [befattning]



Önskad kontaktväg