Droppande vattenkran

Felanmälan

Ibland går saker sönder i lägenheten. Har du en kran eller toastol som droppar och rinner? Eller något annat som inte funkar som det ska. Då ska du göra en felanmälan

  • I första hand ska du anmäla fel på Mina Sidor. Detta är det enklaste sättet att felanmäla. Mina sidor är öppet dygnet runt.
  • Du kan också ringa oss på 046–35 86 00, vardagar 7–16 eller skicka e-post.

Ska du anmäla ett fel på en vitvara är det bra om du har serie- eller  produktnummer till hands. Här kan du se var du hittar dessa nummer på de flesta av våra vitvaror.

När vi fått in din felanmälan försöker vi åtgärda felet så fort som möjligt. Akuta ärenden behandlas först. Därför kan det Ibland dröja någon dag innan vi hinner med ditt ärende. Hur lång tid det tar innan ditt fel blir åtgärdat beror på hur omfattande felet är. Ibland behöver vi beställa hem reservdelar från leverantörer innan felet kan lagas.

Akuta ärenden efter kontorstid

Kan ditt ärende inte vänta till nästa vardag kontaktar du efter kontorstid LKFs jour via SOS Alarm 040-67 69 379.

Vid jourutryckning då du själv orsakat ett fel och vid problem som inte bedöms som katastroffall, kan du själv bli betalningsskyldig för utryckningskostnaden. 

Problem med kabel-tv

Har du problem med din kabel-TV ska du vända dig direkt till Com Hems kundtjänst på telefon 90 222. Com Hems kundtjänst är öppen mån-fre 09.00-20.00 och lör-sön 10.00-18.00.

TV i Veberöd och Revinge
I Veberöd finns Romelebygdens Kabel-TV AB. För mer information gå in på deras webbplats www.veberod.com

Bor du i Revinge kontaktar du Connect TVs kundservice på telefon 040-615 00 00.

Skadedjur

Om du drabbas av skadedjur som myror, möss, mal, pälsängrar, getingar, kackerlackor och vägglöss ska du göra en skadeanmälan till saneringsföretaget Nomor. 

Du kan också kontakta Nomor på telefon 0771-122 300 eller e-post order@nomor.se. Läs  mer på www.nomor.se

Saker du ska fixa själv

  • Byta glödlampor, lysrör och glimtändare. Hit hör även lampor till spis, kyl, frys, fläkt och badrumsskåp.
  • Byta säkringar. Om strömmen försvinner ska du stänga av den elapparat, som du senast satte på. Sedan kontrollerar du säkringar och byter den som har gått sönder eller slår till automatsäkringen. Om du har jordfelsbrytare ska du även se till att den är påslagen. Om du kontaktar jouren utan att ha kontrollerat om du har jordfelsbrytare så måste du själv betala kostnaderna för jourutryckningen.
    Vissa lägenheter (ofta radhus) har även huvudsäkringar som sitter tillsammans med elmätaren i ett fasadskåp. Se till att du har reservsäkringar hemma och kontrollera alltid säkringsstorleken innan du sätter in en ny säkring.
  • Rengöra fettfilter i köksfläkt ovanför spisen.
  • Rengöra golvbrunnen och avlopp till tvättställ ordentligt. OBS! Använd inte lösningsmedel som till exempel Kaustiksoda.

Vi har tagit fram några instruktionsfilmer som kan ge dig bra tips på hur du sköter och hanterar utrustningen i lägenheten men också i den gemensamma tvättstugan. Kika på dem och få bra tips och råd.