Närbild på hur en man kopplar in en internetkabel i TV

Com Hem digitaliserar TV-utbudet

Den 8 september digitaliserar Com Hem hela sitt tv-utbud. Detta gör att du som ser på tv via analoga kanaler måste byta till digitalt. Detta gäller inte våra hyresgäster i Revinge och Veberöd.

Hur du byter över till digitalt utbud och andra tips om din tv kan du läsa på Com Hems hemsida. Information har även delats ut i din brevlåda. 

Extra supportnummer för LKFs hyresgäster 0775- 17 17 20 

I samband med övergången har LKFs hyresgäster fått ett eget nummer till Com Hems kundtjänst: 0775-171720.

Supporten har öppet vardagar klockan 08-19 och helgdagar klockan 09-15. 

Detta för att våra hyresgäster ska få snabbare hjälp av support som har god kunskap om de erbjudanden som unikt för LKFs hyresgäster. 

Olika utbud av kanaler

  • Grundutbud: SVT1, SVT2, SVT 24, SVT Barn, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, ATG Live, DR1, TV2 Danmark samt den lokala kanalen.
  • Tilläggsutbud: Du kan beställa Digital-tv Small – helt kostnadsfritt och dessutom få tillgång till: TV12, FOX, Tvodster, Godare och Axess TV. Du får ett programkort. Personuppgifter krävs. 

Om du vill beställa Digital-tv Small eller andra tillägg kan du göra det via Com Hems hemsida eller kontakta deras support på: 0775 - 17 17 20.

LKF erbjuder gratis digitalbox till alla hyresgäster

Vi erbjuder alla våra hyresgäster en gratis digitalbox, som kan användas om du har en äldre tv som inte har digitala kanaler. Då gör boxen så att du kan fortsätta titta på din tv, precis som vanligt. Som hyresgäst hos oss så är detta gratis för dig.

Boxen kan också behövas om du vill kunna se på fler kanaler, utöver grundutbudet. Har du en nyare TV så har den en inbyggd digitalbox och du slipper du en skaffa digitalboxen om du vill utöka ditt kanalutbud.

Enligt vårt gruppavtal med Com Hem så har alla rätt till en kostnadsfri digitalbox per lägenhet. Om du vill beställa en gratis digitalbox eller har frågor så kan du som LKFs hyresgäst ringa kan du ringa Com Hem, på telefon: 0775-171720

När du ringer, uppge att du är hyresgäst hos LKF samt vilken adress som du bor på och att du vill boka en digitalbox på vårt gruppavtal.

Möjlighet att beställa hjälp för installation med rut-avdrag 

Rutavdrag ges för reparation, installation och underhåll av tv-apparater, paraboler och tv-antenner som kan ta emot datatrafik. Inget avdrag ges för installation, reparation och underhåll av tv-apparater som endast tar emot tv-signaler.

Genom Com Hems support kan du beställa besök av en tekniker: 0775- 17 17 20. Men självklart kan du också vända dig till andra leverantörer av likande tjänster. 

LKFs tekniker har inte möjlighet att hjälpa till med installtion av TV eller digitalbox. 

Vid installation: Uppge ditt nätnummer (samma för hela Lund: 41023)

Följ instruktionerna som står på din TV vid installationen. För att göra en korrekt kanalsökning krävs att du väljer rätt Nätverks-ID/Nätnummer. Lund har nummer: 41023.

Värdena för Frekvens och Symbolhastighet behöver normalt inte ändras. Om de måste justeras så gäller; Frekvens 362 MHz och Symbolhastighet 6875 KS/s.

Kontakta Com Hems support om du har frågor eller funderingar, telefon: 0775-171720 .
Supporten har öppet vardagar klockan 08-19 och helgdagar klockan 09-15.

Se tv på fler enheter samtidigt

Med övergången till digital-tv har du också möjlighet att se program via fler enheter som till exempel mobil, platta eller dator. Registrera ett konto på Com Hem Play och börja titta gratis när och var du själv vill.

Extra förmånligt erbjudande för LKFs hyresgäster

Som kompensation för att TV4 inte var tillgängligt under december 2019 erbjuds du som hyresgäst att prova på abonnemanget TV Guld i 3 månader för 149 kr/månaden (ordinarie pris 509kr/månaden).

Beställ TV Guld med erbjudandet genom att ringa Com Hem kundservice på telefon 90 222. Ange vilken adress du bor på och att du är hyresgäst hos LKF.

Förresten, tips är att byta till digital-tv redan nu – så slipper du tänka på det i september!