Frågor och svar - vad händer med mina TV kanaler och varför

Com Hem förhandlar med Telia om TV4-kanalerna och C More. Förhandlingarna kan komma att påverka LKFs hyresgäster.

Läs nyheten om förhandlingen, om du vill veta mer. Den senaste informationen hittar du alltid på www.comhem.se/aktuellt

  1. Innebär det att jag inte kunna se TV4 alls under helgen?  
    Du kan alltid se TV4 program via deras streamingtjänster, www.tv4play.se. Kommer TV4 och Comhem överens innan midnatt den 30/10, så försvinner inte kanalerna från din TV. 

  1. Om de inte kommer överens, vilka kanaler ersätter kanalerna från TV4/C More? 
    Com Hem har meddelat oss på LKF att de då ersätter TV4 kanalerna och C More med: 
    10, Fox, Godare, History, National Geographic Wild, History2, BBC earth, National Geographic, BBC Brit, Horse & Country, Sport Expressen TV, DiTv. (bild finns längre ner I dokumentet) 

  1. Är detta något som hänt på grund av bytet till digital-TV som skedde under sommaren? 
    Nej, detta har inget att göra med digitaliseringen av din TV som skedde tidigare i höstas.  

  1. Hur kan jag få information om hur förhandlingen går? 
    Håll dig uppdaterad med aktuell information om läget på Com Hems hemsida.  https://www.comhem.se/kundservice/information/aktuellt  

  2. Kan ni på LKF göra något åt det här 
    Det är naturligtvis en tråkig situation för våra hyresgäster när leverantörerna inte kommer överens. Vi vill så klart inte att detta ska påverka dig som bor hos oss. Förhandlingen är mellan Com Hem och Telia, vilket vi i detta läge som fastighetsägare dessvärre inte påverka i detta läge. 

    Vi har ett samarbete med Com Hem sedan lång tid tillbaka och det har under årens lopp fungerat väl. Men naturligtvis är störningar i TV-leveransen någon vi tar med i utvärderingen när vi skriver nytt avtal med leverantör i framtiden. 

  1. Jag vill prata med någon om det här, var hör jag av mig? 
    Du kan naturligtvis kontakta oss på LKF om du har synpunkter som vår hyresgäst. Men vi kan inte svara på detaljfrågor om ditt tv-utbud, då får du gärna kontakta Com Hem direkt på deras support: 90 222 eller skriver ett ärende via deras kontaktformulär på hemsidan: https://www.comhem.se/kundservice/kontakt 

Återigen, det är väldigt tråkigt att du som hyresgäst hos oss riskerar att bli påverkad om förhandlingarna inte går bra.  Vi hoppas att parterna hittar en lösning snarast för allas bästa.