Hårdare restriktioner - så här jobbar vi på LKF

Ibland är det två steg fram och ett tillbaka. Som pandemin just nu. Men vi fixar det här också! Nu gäller det – vi fortsätter att vara rädda om varandra, drar nytta av alla lärdomar som vi fått de senaste två åren och gör vårt jobb ännu mer smart och med en stor portion omtanke – för varandra och våra kunder.

Så här jobbar, planerar och fortsätter vi att tänka på LKF nu - för att bidra till minskad smittspridning, samtidigt som vi fokuserar på en trygg service till dig som bor hos oss:

  • När vi besöker dig som kund i hemmet – så gör vi det bara när du och vi är friska. Det dubbelkollar vi innan vi kommer hem till dig 
     
  • Vi spritar våra händer innan och efter våra jobb i lägenheterna 
     
  • Våra medarbetare är viktiga – mår de bra och trivs så kan de ge dig bra service. Vi funderar och planerar för hur vi kan skapa en peppande insats till de som jobbar hos oss – vi vill ju så klart behålla arbetsglädjen och vårda våra starka team  
     
  • Vi LKF:are som kan jobbar hemifrån. Men vissa jobb gör att vi måste vara på plats ute i våra bostadsområden, då gör vi det tryggt och säkert och är noga med att hålla avstånd till dig och varandra 
     
  • I våra omklädnings- fika och mötesrum undviker vi att vara många samtidigt. Vi visar hänsyn till varandra och ger företräde till de som har fasta tider för rast – till exempel våra kollegor på kundcenter. Så de kan vara på plats i tid och hjälpa dig med dina frågor. 
     
  • Vi planerar och förbereder för en ännu närmare samverkan mellan våra bostadsområden, så om många blir sjuka kan vi hjälpas åt ännu mer och täcka upp för varandra 
     
  • I vårt uppdrag har vi det som kallas samhällsviktiga funktioner – till exempel snöröjning, avfallshantering och energiförsörjning. Vi planerar just nu för hur vi ska göra om många medarbetare blir sjuka så det ändå ska fungera bra för dig som bor hos oss. 
     
  • Vi kan tyvärr inte ses fysiskt igen, så som vi gjorde för en tid sedan. Men vi ställer om och inte in. Som till exempel om du vill besöka oss – då gör du det bäst genom att boka ett möte hos vårt kundcenter. Genom att du bokar en träff, kan vi ge dig bästa, möjliga service och fokusera på ditt ärende, samtidigt som vi kan hålla tryggt avstånd i våra lokaler.  
     
  • Vi har en nära dialog med Lunds kommun, Region Skåne och andra myndigheter – så vi är samordnade i vårt gemensamma arbete för dig som bor och lever i kommunen 

 

Vi sitter alla i samma båt. Och vi kämpar på tillsammans. Vi på LKF gör det vi kan för att ge dig bästa möjliga service utifrån våra förutsättningar. Även om pandemin så klart påverkar våra möjligheter.  

Men snart nog kan vi ses igen i det ”nya normala”. Håll i, håll ut och fortsätt att vara rädd om dig och andra.