Kontakta LKF digitalt via mobilen

Samlad information med anledning av corona - till dig som är/blir hyresgäst

På denna sida hittar du vår samlade information om kontaktvägar, nya beslut och nya rutiner. Denna sida kommer att uppdateras så fort vi har ny information.

Senast tillagda informationen:
- 2020-03-25: Stycket "För din säkerhet" förtydligas

För allas omsorg och välmående

Om du känner att du har luftvägsbesvär, feber eller hosta, ber vi dig att ställa in bokade möten med oss. Det samma gäller om du är orolig för att bli smittad. 

Vi ses inte fysiskt - men finns här digitalt

Vi är måna om varandras hälsa i dessa tider. Därför har vi valt att tillfälligt stänga vårt Kundcenter och våra områdeskontor. Men vi finns så klart här för dig ändå och hjälper dig så mycket vi kan. Du ser hur du kan kontakta oss nedan.

Vi har även valt att skjuta på våra planerade evenemang ute i våra bostadsområden. Men vi ser fram emot att träffa er hyresgäster så snart som möjligt igen.

Vi har inte alla svar på vad som sker framöver och när vi kan ses igen, men vi följer utvecklingen dagligen och jobbar för att hitta lösningar på de utmaningar vi står inför.

Kontakta oss

Kundcenter: telefon, mejl och chatt

Vårt kundcenter når du enklast på vardagar mellan klockan 8.00-16.00 via:  

  • E-post: info@lkf.se  

  • Telefon: 046 – 35 85 00

  • Facebook Messenger
  • Vanliga allmänna frågor och svar finns i vårt Frågeforum på Kundo.se

  • Chatt på lkf.se – så ofta det går bemannar vi upp och svarar i chatten på hemsidan.

Våra områdesvärdar når du enklast via: 

  • Mejl: På hemsidan finns kontaktuppgifter kopplade till din gata  

  • I ditt trapphus finns kontaktinformation till din områdesvärd

  • Du kan alltid höra av dig till vårt kundcenter om du undrar över något  

Felanmälan    

När något gått sönder i din lägenhet så gör du en felanmälan till oss på LKF. Vi utför i princip vårt arbete som vanligt, förutom att vi helst träffas digitalt när vi kan. Men vårt arbete kan behöva prioriteras i takt med utvecklingen av situationen. Till exempel om vi får hög frånvaro tillfälligt bland vår personal.

Vi behöver hjälpas åt tillsammans så vi räcker till för alla på lite längre sikt. Dels ber vi dig att ha lite tålamod om ditt ärende skulle dröja lite i tid. Men vi vill gärna också att du funderar över din felanmälan – är det något som kanske kan åtgärdas lite längre fram så du kan avvakta lite?

Och du - tänk på att du alltid göra felanmälan via Mina sidor - öppet dygnet runt.

Felanmälan gör du via mina sidor eller telefon 

För vår personals säkerhet: 

  • Avboka vårt besök om du är sjuk

För din säkerhet

Så här jobbar vi just nu:

  • Vi jobbar som vanligt och vi stannar så klart också hemma om vi känner oss sjuka eller har symptom
  • Men respekterar om du inte vill att vi besöker dig. Hör i så fall av dig i förväg till oss
  • Innan vi kommer hem till dig, så ställer frågor om du är är sjuk eller uppvisar symptom
  • Vi spritar händerna före och efter besök i lägenhet
  • På så sätt minskar vi risken med att sprida en smitta mellan lägenheterna.
  • En krisledningsgrupp träffas dagligen och planerar samt koordinerar företagets arbete. Beslut och rutiner anpassas alltid efter situationen.

Lägenhetsvisningar endast digitalt

För att inte utsätta dig eller våra kollegor för smitta, kommer vi inte att ha några fysiska visningar av våra lägenheter ett tag framöver. Om du är intresserad av en lägenhet så ta en titt på lägenhetsritningen. Sök och tacka bara ja till en lägenhet som passar dig även utan visning. Och bara hör av dig till oss om du har några frågor. Vi gör vårt bästa med att hitta lösningar på de utmaningar som Coronaviruset orsakar i samhället och vår verksamhet, och hoppas att du har överseende med detta.