Kontakta LKF digitalt via mobilen

Samlad information med anledning av corona - till dig som är/blir hyresgäst

På denna sida hittar du vår samlade information om kontaktvägar, nya beslut och nya rutiner. Denna sida kommer att uppdateras så fort vi har ny information.

För allas omsorg och välmående

Om du känner att du har luftvägsbesvär, feber eller hosta, ber vi dig att ställa in bokade möten med oss. Det samma gäller om du är orolig för att bli smittad. Information om att minska smittspridning är översatt till flera olika språk på Lunds kommuns webbplats.

 

Kontakta oss

  • E-post: kundcenter@lkf.se 

  • Telefon: 046 – 35 85 00 (öppet på vardagar klockan 08–16)

  • Facebook Messenger
  • Vanliga allmänna frågor och svar finns i vårt Frågeforum på Kundo.se

  • Chatt på lkf.se – så ofta det går bemannar vi upp och svarar i chatten på hemsidan.

Våra kundförvaltare når du genom att kontakta vårt kundcenter

Hör av dig till vårt kundcenter så hjälper vi dig med ditt ärende direkt eller ser till att du får hjälp från rätt person hos oss.

Felanmälan    

När något gått sönder i din lägenhet så gör du en felanmälan till oss på LKF. Vi utför i princip vårt arbete som vanligt, förutom att vi helst träffas digitalt när vi kan. Men vårt arbete kan behöva prioriteras i takt med utvecklingen av situationen. Till exempel om vi får hög frånvaro tillfälligt bland vår personal. Vi vill gärna kunna räcka till för alla på lite längre sikt.

Och du - tänk på att du alltid göra felanmälan via Mina sidor - öppet dygnet runt.

Felanmälan gör du via mina sidor eller telefon 

För vår personals säkerhet: 

  • Avboka vårt besök om du är sjuk

Besökstider på kundcenter

Med anledning av pandemin kan vi dessvärre inte erbjuda drop in för tillfället. Om du vill besöka oss så är du välkommen att boka ett besök hos oss - då kan vi ge dig bästa möjliga service på ett tryggt och säkert sätt. Du bokar besökstid hos oss genom att mejla kundcenter@lkf.se eller ringa oss på 046-35 85 00.

Öppet för bokade besökstider: Vardagar klockan 8–16

Frågor om din hyra?

Vi vet att det är många som har det ekonomiskt kämpigt just nu och kan få svårt att betala sin hyra på grund av konsekvenserna av coronakrisen. För att vi på LKF ska ha möjlighet att stötta dig, till exempel låta dig vänta med att betala hyran, är det viktigt att du hör av dig till oss så fort som möjligt.

Kan du inte betala din hyra?

Du ska alltid kontakta oss på LKF om du har svårt att betala din hyra. Vi har alltid ett individuellt samtal med personer som har svårt att betala sin hyra. 

Men för att få ekonomisk hjälp behöver du vända dig till samhällets stödfunktioner. Läs mer om vilka stödfunktioner som finns på Lunds kommuns hemsida.

Trygg visning

Vi vill skapa trygghet för både den som visar bostaden och de som ska gå på visning. Läs mer om vad du ska tänka på inför visningen.

För din säkerhet

Så här jobbar vi just nu:

  • Vi jobbar som vanligt och vi stannar så klart också hemma om vi känner oss sjuka eller har symptom
  • Vi respekterar om du inte vill att vi besöker dig. Hör i så fall av dig i förväg till oss.
  • Innan vi kommer hem till dig, så ställer vi frågor om du är är sjuk eller känner av några symptom
  • Vi spritar händerna före och efter besök i lägenhet
  • En krisledningsgrupp träffas löpande för att planera och koordinera LKFs arbete. Beslut och rutiner anpassas alltid efter situationen.