LKF utvecklar Veberöd med 48 nya lägenheter – inflyttning hösten 2023

Hus 1 och 2 byggs med fyra våningar och vind med förråd Hus 3 och 4 kommer byggas i två våningar. Hus 1 och 2 byggs med fyra våningar och vind med förråd Hus 3 och 4 kommer byggas i två våningar.

Under hösten 2021 startar vi första etappen att bygga 48 nya yteffektiva lägenheter i Veberöd. Lägenheterna är fördelade på 1 rum och kök till 5 rum och kök. Planerad inflyttning blir under hösten 2023. Kvarteret har fått namnet Knudsgården och kommer att byggas där den gamla Idalaskolan låg.

Etapp 1 kommer bestå av fyra bostadshus. Hus 1 och 2 är fyravåningshus med 16 lägenheter i varje hus. Hus 3 och 4 är i 2 våningar med 8 lägenheter i varje. I dessa hus finns 3:or och 4:or samt 4 stycken 5:or i etage. I låghusen kommer alla lägenheter ha sin egna entré.

Samtliga lägenheter har balkong eller uteplats. Märklägenheterna i låghusen har 2 stycken uteplatser – en på entrésidan med plattor samt en på trädgårdssidan som har en del gräs och en del med plattor.

LKF arbetar för ett hållbart byggande och vi ställer miljökrav att material som används är enligt miljödatabasen Sunda Hus, klass A eller B. Det för att verifiera samtliga material- och produktval inom entreprenaden. Husen kommer dessutom att byggas för en energiförbrukning på nästan hälften jämfört med Boverkets krav och byggregler

Inflyttningen beräknas till hösten 2023 och lägenheterna planeras att publiceras under februari 2023 till vår lägenhetskö.

Fördelning

Hus 1 och 2