LKF är åter nominerade till två Kundkristaller

Även i år visar kundenkäten som AktivBo gör att LKFs hyresgäster är nöjda med sitt boende. Även i år visar kundenkäten som AktivBo gör att LKFs hyresgäster är nöjda med sitt boende.

I den årliga kundenkäten som LKF skickar ut till hyresgästerna, står det nu klart att den höga nöjdheten gör att LKF även i år är nominerade till två kundkristaller. 

LKF är nominerade i kategorierna Högsta produktindex och Högsta serviceindex. Serviceindex står för hur god service kunderna tycker att LKF ger och produktindex hur man trivs med sin bostad.

- Att vi återigen är nominerade i båda kategorierna är otroligt roligt att höra. Det känns fint att vårt arbete och engagemang att leverera god service till de som bor hos oss ger resultat. Likaså att få ett kvitto på att våra kunder trivs i sina hem – kanske ännu mer viktigt nu med tanke på hur mycket mer tid man faktiskt befinner sig hemma, säger Fredrik Millertson, vd på Lunds kommuns fastighetsbolag, LKF.

Den 10 februari utses vinnarna i de olika kategorierna och då vet vi om LKF återigen är en kundkristallvinnare.

- Bara att få vara topp tre av de bästa bostadsbolagen i Sverige på service och hem man trivs i, är stort. Men vi håller så klart tummen för att vi även i år får hem kundkristaller till Lund, avslutar Fredrik Millertson.

Faktaruta:
- AktivBo genomför årligen en kundundersökning på uppdrag av LKF
- 3000 slumpvist utvalda hyresgäster hos LKF får enkäten
- Benchmark sker sedan nationellt med både privata och kommunala bolag
- De tre bästa i Sverige i sin storleksklass blir nominerad till Kundkristallen i de olika kategorierna
- LKF deltar i storlekskategorin 4 000 – 10 999 lägenheter