Lunds kommuns fastighetsbolag –75 år med fler och bättre hem firas tillsammans med hyresgäster

På fyra utvalda områden bjuds det på jubileumskalas i LKFs regi - alla hyresgäster och lundabor är välkomna! På fyra utvalda områden bjuds det på jubileumskalas i LKFs regi - alla hyresgäster och lundabor är välkomna!

Att vi får vara en del i Lunds bostadsmarknad och utveckla Lund vill vi så klart fira! Vi gör det tillsammans med våra hyresgäster i fyra historiskt valda områden som kännetecknar vår tidsresa i Lund - Pilelyckan, Linero, Fågelhunden och Brunnshög.

- Vi är en hyresvärd som bryr oss – för oss är det viktigt att skapa hem och bostadsområde att trivas i – nu och i framtiden, säger Fredrik Millertson

Följ med på en resa i tid och rum
Under jubileumsfesterna kan våra hyresgäster, men även andra närboende som inte hyr sin bostad av oss komma och fira. Dagen kommer vara full av spännande aktiviteter för alla åldrar. Cykelverkstad, bytesbord och massor av barnaktiviteter som ansiktsmålning, fiskedamm, odla i kopp och rita framtidens Lund.

Upplev LKFs tidsresa genom att ta del av vår jubileumsutställning eller gå på den guidade visningen, där arkitekten Sara Sundestrand von Weissenberg berättar närmare om hur det var att bo 1947 på Pilelyckan. Dessutom bjuds det även på mat, fika och kaffe.

- Vi vill hälsa både våra hyresgäster och alla lundabor välkomna att fira med oss. Ett hem är så mycket mer än fyra väggar och ett hus – det är att trivas tillsammans i sitt bostadsområde och med andra som bor nära, säger Fredrik Millertson, vd på LKF.