Välkommen på spadtag i Brunnshög, Lund – Mariehus & Colive

Huset i söder är Coliving delningsbostäder, och huset i öster är Mariehus. Coliving delningsbostäder är till för unga vuxna och Mariehus för familjer och personer som behöver större rum. Båda husen har inflyttningsdatum år 2024. Huset i söder är Coliving delningsbostäder, och huset i öster är Mariehus. Coliving delningsbostäder är till för unga vuxna och Mariehus för familjer och personer som behöver större rum. Båda husen har inflyttningsdatum år 2024.

Nu är det dags för byggstart i två av våra byggprojekt, Mariehus och Colive. Vi firar detta med ett spadtag. Vi som finns på plats är Lunds Kommuns Fastighets AB, HA-bygg, företaget COLIVE och arkitektbyrån Fojab.

Arkitektbyrån Fojab och företaget COLIVE kommer hålla en kortare presentation om husen respektive konceptet med delningsboendet som Colive-huset är.

Mariehus är anpassat för familjer som behöver lite större rum. Ett boende som kommer funka fint efter att paret träffats på Coliving delningsbostäder!

Coliving delningsbostäder är ett hållbart, socialt, smart och kost­nadsriktigt boende till unga vuxna mellan 20-35 år. Under spadtaget får du höra mer om detta direkt från medskaparen av COLIVE.

Välkommen!

När: 22 juni 2022, kl 12.00 till 13.00 (Vi bjuder på lunch)

Var: Byggarbetsplatsen på Solbjersvägen 61, (tvärs över busshållplatsen Solbjer), Brunnshög i Lund. Vi kommer flagga vid vägen.

Ta dig hit: Ta bussen 166, hoppa av på Solbjer. Gå över gatan, så är du framme. Det går också fint att ta spårvagnen. Då hoppar du av på spårvagnsstationen Solbjer och går mot busshållplatsen. Kör du bil så parkerar du bäst i parkeringshuset Aurora.

Hur: Spadtagsceremoni följ av stående lunchmingel, presentationer, aktivitet och foto.

Praktisk information

Spadtaget hålls utomhus på byggarbetsplatsen. Det kommer vara lerig mark. Vårt kontor ligger två stenkast från spadtaget. Här finns toaletter.