LKF blir nominerade till Kundkristallen för femte året i rad!

LKF är nominerad till Kundkristallen 2023 i högst produktindex. LKF är nominerad till Kundkristallen 2023 i högst produktindex.

LKF är nominerade till en kundkristall – för femte året i rad. Det är resultatet av den höga kundnöjdhet för bästa produktindex som ligger bakom nomineringen - hur hög trivseln är för hyresgästerna i sitt hem. Det innebär att våra kunder tycker att LKF är topp tre av de bästa bostadsbolagen i Sverige inom trivsel.

“ Det känns fantastiskt kul att bli nominerade till en kundkristall för femte året i rad – det är ett kvitto på att vi gör ett bra jobb med att skapa fler och bättre hem för lundaborna. Att bli nominerad till just högst produktindex innebär att vårt arbete för att skapa en plats att trivas på ger resultat"

Fredrik Millertson, vd LKF

Bakgrund
Varje år genomför LKF tillsammans med AktivBo en hyresgästundersökning om deras hem och boendemiljö, som skickas ut slumpvis till en tredjedel av alla LKFs vuxna hyresgäster. AktivBo delar sedan ut kundkristallen till det bostadsbolag med bäst resultat varje år. Sedan 2015 har LKF blivit nominerade sju gånger och vunnit kundkristallen både 2018 och 2019.

Årets resultat
I år blev LKF nominerade i kategorin högsta produktindex, ett resultat som visar hur hög hyresgästernas trivsel är i sin bostad och utemiljö. Trivsel i lägenheten är där resultatet ligger högst i år - LKF jobbar mycket med att förvalta, underhålla och ta hand om de bostäder vi redan har. LKF hade en fortsatt hög svarsfrekvens i år på 64,3% och många fritextsvar – kul att så många hyresgäster är engagerade i att påverka sitt boende!

Förvaltning
Enkätundersökningen ligger som grund för LKFs arbete i att skapa ett hem där hyresgästen trivs och känner att de kan vara med och forma sitt bostadsområde. Just nu analyseras resultaten och planerade åtgärder för hur varje område kan förbättras presenteras internt i mars.