10 000 brandfiltar till våra hyresgäster!

På den europeiska 112-dagen, den 11 februari,kommer alla LKFs 240anställda, att hjälpas åt att dela ut brandfiltar till alla våra hyresgäster. Vi passar på att ha kul tillsammans under utdelningen, ett bra tillfälle för foto och intervju.

Vi genomför utdelningen för att vi bryr oss om hyresgästerna. Att dela ut brandfiltar är en del av vårt arbete i att skapa ett tryggare boende. Därför vill vi ge våra hyresgäster en gåva – en brandfilt att använda om olyckan är framme.

För oss är det också ett tillfälle för alla våra anställda, från kontorspersonal till områdespersonal, att träffa de som bor hos oss. Dessutom är det ett utmärkt tillfälle att träffas internt och lär känna varandra ännu mer.

- Det ska vara en trevlig aktivitet där vi alla på olika sätt ska hjälpas åt att dela ut brandfiltarna till alla våra hyresgäster. Detta är ett perfekt tillfälle att träffa de som bor hos oss, och varandra. Vi gör en god gärning samtidigt som vi har roligt tillsammans, säger Fredrik Millertson, vår vd.

Ett tillfälle för foto och intervjuer

Under dagen kommer våra kollegor som delas upp i 10 olika teams, ett team per bostadsområde. Vi hoppas på många möten med våra kunder. Under dagen kommer de olika teams få uppdrag att genomföra för att lära känna varandra bättre, och för att skapa glad stämning. Uppdragen kan till exempel vara att ta ett foto där så många som möjligt kramar ett "LKF-träd", eller att skapa ett hjärta med hjälp av brandfiltarna.

Vi kommer ha en inhyrd fotograf på plats, men ni är välkomna att besöka oss. Passa på att fråga våra kunder om hur det är att bo hos oss till exempel. Vi guidar er gärna till de olika team som kan vara intressanta ur ert perspektiv för er att fotografera eller intervjua. Hör gärna av er till Britta för detta.

De hyresgäster som inte är hemma kommer kunna hämta sin brandfilt på närmaste områdeskontor den 25 februari klockan 18-20.

Britta Anfast
Projektledare