Bakom kulisserna - internservice som får vardagen att fungera

Under Customer Service Week lyfter vi fram det fina samarbetet bakom god service. Vi inleder veckan med att uppmärksamma internservice. 

Det är lätt att ta för givet att saker bara fungerar, men bakom varje fikabeställning, iordningställt konferensrum och blomsterarrangemang finns internservice. De gör det möjligt för oss andra att fokusera på våra uppdrag. 

En av dem är Anna, som berättar om sin roll: 

– Min roll inom internservice är bred och varierad, vilket gör arbetet både roligt och omväxlande. Jag ansvarar bland annat för fika vid möten, posthantering och bokning av massage. 

Vad är god service? 

Arbetet kräver både ett öga för detaljer och känsla för service. För Anna handlar god service om att vara lyhörd och hjälpsam. 

– Jag strävar efter att möta andras behov på ett smidigt och respektfullt sätt, med fokus på att skapa en positiv upplevelse - både för kollegor och externa gäster, förklarar hon. 

För Anneli, som arbetar med lokalvård på FutuRum, betyder god service allt från ett fräscht konferensrum till att säkerställa att kontorsytorna är i ordning. 

Emmy, som sköter lokalvården på  FutuRum och områdeskontoren, tycker det till stor del handlar om att se till så att allt flyter på bra. 

– God service är att se vad som behöver göras innan det blir ett problem, säger hon. 

Samarbete - för en bra helhet 

Internservice arbetar ofta självständigt, men samarbetar inom enheten för att få till en bra helhet. De ställer upp för varandra och hjälps åt, till exempel vid sjukdom eller om det är mycket att göra. 

Tack till alla som bidrar! 

Teamet på internservice är några av alla de som varje dag bidrar till god service och gott samarbete på LKF.  

Under Customer Service Week vill vi lyfta flera fina samarbeten och säga tack till alla våra kollegor – tillsammans gör vi skillnad!