Kundcenter och sociala medier

Ändamål

Kategorier av personuppgifter

Laglig grund

För att kunna hantera kundserviceärenden och kundkommunikation samt marknadsföring och information om vår verksamhet

  • Namn
  • Kontaktuppgifter
  • IP-adress
  • Din korrespondens och uppgifter du själv väljer att lämna

Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundserviceärenden och kundkommunikation samt för oss att kunna marknadsföra och informera om vår verksamhet. Om uppgifterna i kundserviceärenden inte lämnas kan vi inte hantera dina ärenden.

Inspelning av vissa telefonsamtal

LKF arbetar ständigt på att bli bättre på service och bemötande. Därför spelar vi regelbundet in samtal som kommer till LKFs kundcenter. Inspelningarna använder vi sedan i utbildningssyfte. Samtalen raderas inom 30 dagar. Du kan alltid välja att just ditt samtal inte ska bli inspelat.

Ändamål

Kategorier av personuppgifter

Laglig grund

Kundupplevelsemätning i syfte att förbättra den övergripande kvaliteten i kundservice.

 

  • Namn
  • Telefonnummer
  • E-post
  • IP-adress
  • Andra uppgifter som den som ringer väljer att lämna

Personuppgiftsbehandlingen sker med stöd av berättigat intresse och är inte obligatorisk att besvara. 

Vår närvaro i sociala medier

När du besöker LKFs sidor på Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube och Vimeo, kommer dessa företag placera en cookie på din dator eller telefon, oavsett om du är medlem hos dem eller ej. Denna cookie raderas automatiskt efter två år från den tid du besökte sidan senast. Du kan själv radera denna cookie när du så vill.

Cookien registrerar ett besök och visas för oss som att någon har besökt vår sida. Är du medlem på Facebook kommer vi få andra uppgifter kopplat till ditt besök, som ålder, kön och demografisk data. Notera att all statistik vi får tillgång till är anonymiserad, även om du är inloggad på någon av de sociala sajterna. Det betyder att vi inte kan se att det är just du specifikt som är någon av våra besökare.

Notera att de sociala webbsajterna använder statistiken så att alla annonsörer kan rikta sin reklam till en specifik målgrupp, till exempel att kunna annonsera till alla män i åldern 30-35 som bor i Lund och som har visat intresse för ett bostadsbolag.

Analys av inkommande telefonsamtal, e-post samt chattmeddelanden

Använd data för detta syfte anonymiseras löpande och raderas efter 30 dagar och presenteras bara som sammanställd statistik.

Ändamål      

Kategorier av personuppgifter

Laglig grund

Analys av inkommande telefonsamtal, e-post samt meddelanden via chatt till kundcenter med syfte att förbättra LKFs verksamhet och kunna erbjuda boinflytande till LKFs hyresgäster.

  • Namn
  • Telefonnummer
  • Personnummer
  • Bostadsadress
  • Objektnummer
  • Organisationsnummer
  • E-postadresser
  • Andra uppgifter som den registrerade väljer att lämna under samtalet, i e-postmeddelandet eller i chatten.

Personuppgiftsbehandlingen sker med stöd av berättigat intresse.