Information om Com Hems ersättningskanaler och kompensation

Sedan tidigare så har vi informerat om förhandlingen mellan Com Hem och TV 4. Nu har vi fått mer information från Com Hem angående ersättningskanaler och kompensation.

Com Hem ersätter de berörda grundutbudskanalerna enligt följande:

  • TV 4 ersätts med National Geographic.
  • Sjuan ersätts med Paramont Network
  • TV12 ersätts med History Channel
  • I det abonnemangsfria digitala utbudet tillkommer även ATG Live och Expressen TV

För kunder med individuella tilläggsabonnemang kompenserar Com Hem enligt följande:

  • Com Hem frivisar en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande kunder
  • Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat
  • Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling i hemmet
  • Alla Com Hem-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata

För mer information, logga in på ”Mina sidor” på www.comhem.se, så ser du vilken kompensation du har fått ta del av.

Enligt Com Hem så har individuell information även skickats till samtliga kunder via sms. Det går även att kontakta Com Hems kundservice på telefon 90 222.