Tack för förståelsen – längre väntetid för dina felanmälningar

Felanmälningarna tar tyvärr lite längre tid att åtgärda just nu. Vi på LKF, liksom många andra runt om i landet, har ett ansträngt läge resursmässigt. Det innebär att vi har lite längre väntetid för att få sina felanmälningar utförda hemma.

För att vi ska kunna göra ett bra jobb med den personal vi har, så kommer vi därför att fokusera på akuta felanmälningar fram till slutet av januari. Därefter får vi se om hur läget är och göra en ny bedömning.

Det är speciella tider för oss alla och vi måste därför vara rädda om varandra och måna om våra resurser.

Vi hoppas och ber om ditt överseende att vissa felanmälningar kan dröja några veckor för att få åtgärdade. Förhoppningsvis är vi i ett annat läge om ett par månader.

 

Vad är ett akut ärende? 

Om du har fått en vattenläcka eller inte har något vatten (ej läckande kran) 

Om hemmet är strömlöst 

Om kyl, frys eller spis har slutat fungera 

Om du har stopp i toaletten och endast har en toalett